Φεστιβάλ Λεσβιακού* Φεμινιστικού  Κινηματογράφου
Οι Λεσβίες στα Πρόθυρα οργανώνουν νέα απόβαση και ετοιμάζουν ένα τριήμερο ΦεστιβάλΛεσβιακού Φεμινιστικού Κινηματογράφου!Στο τριήμερο θα προβληθούν ταινίες και ντοκιμαντέρ που αφορούν την λεσβιακή* Περισσότερα...Φεστιβάλ Λεσβιακού* Φεμινιστικού Κινηματογράφου
Κλέφτης ή η Πραγματικότητα της Αντουανέττας Αγγελίδη
Στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «Αντιγόνες: Σώματα της αντίστασηςστο σύγχρονο κόσμο» [ANTISOMATA], θα προβληθεί η μεγάλου μήκους ταινίαμυθοπλασίας Κλέφτης ή η Πραγματικότητα (2001) της Περισσότερα...Κλέφτης ή η Πραγματικότητα της Αντουανέττας Αγγελίδη
ΕΛΙΖΕ: Ο ιστορικός κινηματογράφος των Ιλισίων επιστρέφει
1966. Η πρώτη σελίδα στο βιβλίο της μακράς και περιπετειώδους ιστορίας του Ελιζέ ξεκινάει να γράφεται. Ένας μικρός συνοικιακός κινηματογράφος επί της οδού Νυμφαίου, στον αριθμό 12, στα Ιλίσια Περισσότερα...ΕΛΙΖΕ: Ο ιστορικός κινηματογράφος των Ιλισίων επιστρέφει
ΤΑ ΣΙΝΕΜΑ ΜΑΣ, Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ
Κάλεσμα στήριξης των αιθουσών και της πόλης μας!Κυριακή 2 Απριλίουδωρεάν προβολές σε ΙΝΤΕΑΛ, ΑΣΤΟΡ και ΙΡΙΔΑγια τη διάσωσητων τριών ιστορικών κινηματογράφων που απειλούνται μελουκέτο Την Κυριακή 2 Περισσότερα...ΤΑ ΣΙΝΕΜΑ ΜΑΣ, Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ

KILLERd 1

Ήταν το 2007 όταν ο Ντέιβιντ Φίντσερ διάβασε για πρώτη φορά την μετάφραση του γαλλικού κόμικ «The  Killer». Ο σαρδόνιος πρωταγωνιστής του, η εμποτισμένη με μαύρο χιούμορ πλοκή και το αψεγάδιαστο σχέδιο ενθουσίασαν τον σκηνοθέτη, μετατρέποντας την κινηματογραφική διασκευή του κόμικ σε έμμονη ιδέα. Τελικά, η παραγωγή της ταινίας ξεκίνησε όταν ο Φίντσερ στράφηκε στον παλιό του συνεργάτη, Άντριου Κέβιν Γουόκερ, σεναριογράφο του αξέχαστου «Se7en».

Αν και το πρωτογενές υλικό είναι ιδιαίτερα πυκνό ως προς την πλοκή του, η ταινία ακολουθεί μια απλούστερη πλοκή εκδίκησης. Ωστόσο, αυτή η απλοϊκότητα κρύβει εντός της την αντίφαση ανάμεσα σε όσα σκέφτεται και όσα τελικά πράττει ο ανώνυμος εκτελεστής. «Λατρεύω την ιδέα του κώδικα των εκτελεστών», παραδέχεται ο Φίντσερ. «Από αφηγηματική σκοπιά όμως», συνεχίζει, «αυτό που ανέδειξε την ιστορία στο επόμενο απαραίτητο εγχείρημα είναι ο τόσο συγκεκριμένος τρόπος που προσέγγιζε την υποκειμενικότητα. Είσαι μέσα στο κεφάλι του τύπου». Το κοινό έχει πρόσβαση σε κάθε σκέψη του πληρωμένου δολοφόνου, χάρη στον εσωτερικό μονόλογο που διατρέχει ολόκληρη την ταινία, αλλά παράλληλα διαπιστώνει πως οι θεωρητικές απόψεις για τον κόσμο συγκρούονται με την πραγματικότητα.

Αυτή η αντίφαση ήταν που οδήγησε και τον συγγραφέα του κόμικ, Αλέξις Νόλεντ,  να αφηγηθεί την ιστορία του στο συγκεκριμένο μέσο, παρ’ ότι αρχικά το προόριζε για μυθιστόρημα. «Συνειδητοποίησα πως θα ήταν πιο ενδιαφέρον ως κόμικ. Εξαιτίας αυτής της ασυνέπειας μεταξύ των όσων διαβάζεις και βλέπεις. Βλέπεις πώς πράττει, αλλά είσαι μέσα στο κεφάλι του. Οι σκέψεις και οι πράξεις του δεν ταυτίζονται» αναφέρει ο Νόλεντ.

Βασική επιρροή τόσο για το κόμικ, όσο και για την ταινία, αποτέλεσε το φιλμ του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο», αν και το σκουφί του Φασμπέντερ είναι αισθητά πιο μπανάλ από την στιλάτη φεδόρα του Ντελόν. Ο Φίντσερ θαυμάζει την ταινία του Μελβίλ, αν και το σινεφίλ κοινό δεν θα δυσκολευτεί να διακρίνει και επιρροές από τον μετρ του σασπένς, Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Σκηνοθεσία

Ντέιβιντ Φίντσερ

Σενάριο

Άντριου Κέβιν Γουόκερ

Παραγωγή

Σιν Τσάφιν

Ηθοποιοί

Μάικλ Φασμπέντερ, Τίλντα Σουίντον, Άρλις Χάουαρντ, Τσαρλς Παρνέλ

Μοντάζ

Κιρκ Μπάξτερ

Φωτογραφία

Έρικ Μέσερσμιντ

Μουσική

Τρεντ Ρέζνορ, Άτικους Ρος

Διάρκεια

118’

Διανομή

THE FILM GROUP

Είδος

Δράση, Περιπέτεια

Γλώσσα

Αγγλικά

Χώρα Παραγωγής

Η.Π.Α