Είδε, επέλεξε, σχολιάζει η Αμαλία Καμβύση!
Την πολύ ενδιαφέρουσα "Ιστορία της Μαρί" παρακολουθήσαμε στο
πάντα φιλόξενο και κουκλίστικο θέατρο "Εκστάν", ένα σημαντικό
και ιδιαίτερο παρά τη φαινομενική λιτότητά του έργο του Ζωρζ
Μπρασσάι που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και ήδη
ανέβηκε στο συγκεκριμένο θέατρο με μεγάλη επιτυχία για δύο σεζόν.
Αφορά την ιστορία της καθαρίστριας Μαρί, μιας απλής αγράμματης
γυναίκας, που μας αφηγείται αρχικά πιο ανάλαφρες στιγμές κ ενίοτε
με κουτσομπολιά από τη συνηθισμένη και βαρετή της καθημερινότητα
και εν συνεχεία την περιπέτειά της και το ρατσισμό και τη σκληρότητα
που έζησε όταν κινδύνευσε να της πάρουν το δωμάτιο υπηρεσίας στον
έβδομο όροφο της πολυκατοικίας όπου διαμένει.
Πρόκειται για ένα έργο γλυκόπικρο, χαριτωμένο, γραμμένο με χιούμορ,
αλλά και σπαρακτικό ταυτόχρονα, καθώς μας φέρνει αντιμέτωπους με τις
παθογένειες της κοινωνίας μας και αποτελεί μεταξύ άλλων ένα σχόλιο για
το κατά πόσο σε εποχές φτωχοποίησης και οικονομικής εκμετάλλευσης θα
μπορέσει ποτέ ο άνθρωπος να ξεφύγει από τον ατομικισμό του.
Η σπουδαία και έμπειρη Ελένη Παπαχρηστοπούλου ζωντανεύει στα μάτια
μας γεγονότα και ανθρώπους από τη ζωή της Μαρί, της σκέψεις της, τις
αντιδράσεις της, τις αγωνίες της, με τρόπο υποδειγματικό.
Σε ένα κείμενο δύσκολο, καταφέρνει με αξιοθαύμαστη ακρίβεια να μη γίνει
ούτε καρικατούρα ούτε μελοδραματική, αλλά να μας μεταδώσει την αλήθεια
της, με αμεσότητα, ζεστασιά και ζωντάνια.
Πηγαία, ανεπιτήδευτη, αφοπλιστικά ειλικρινής και απολαυστική η ερμηνεία της.
Λεπτοδουλεμένες εκφράσεις και κινήσεις ολοκλήρωναν τη φυσικότητα της
παρουσίας της στη σκηνη. Έγινε ένα με την ηρωίδα της, αυτή τη φτωχή και ολίγον
αφελή ταλαιπωρημένη γυναικούλα που τελικά δικαιώνεται στον αγώνα της και έτσι
κι εμείς αγαπήσαμε τη Μαρί της, χαμογελάσαμε και συγκινηθήκαμε μαζί της.
Με λίγα λόγια τη βάλαμε στην καρδιά μας.
Μια απ' τις πιο δυνατές γυναικείες ερμηνείες της σεζόν αδιαμφισβήτητα!
Εξαιρετική και με σωστό ρυθμό η σκηνοθεσία του πανευρωπαϊκής καριέρας
Ζαν Πωλ Ντενιζόν, προσωπικός φίλος και συνεργάτης της πρωταγωνίστριας, τα
λιτά, αλλά τόσο πολύ ταιριαστά τα σκηνικά και τα κοστούμια του ίδιου, εύστοχοι
οι φωτισμοί του Πασχάλη Τσέρνα. Όλα συντέλεσαν στο να βρεθούμε μέσα στο
δωμάτιο και στον κόσμο της Μαρί.
Μια παράσταση πραγματικά ουσιαστική, με σημαντικό λόγο ύπαρξης στα θεατρικά δρώμενα.
Με μεγάλη μας χαρά αυτές τις ημέρες επαναλαμβάνεται για περιορισμένες παραστάσεις!
Βάλτε οπωσδήποτε στο πρόγραμμα αυτό το διαμαντάκι!