Ούτε παράσταση, ούτε ταινία. Θέατρο φτιαγμένο για προβολή σε οθόνη. Στα
όρια θεάτρου και οθόνης, πραγματικότητας και εικονικότητας, η bijoux de kant
παρουσιάζει από 5 έως 8 Ιουλίου, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της
ομάδας, στο bijoux de kant HOOD, στην οδό Πολυκλείτου 21, στο κέντρο της
Αθήνας, τρεις «in between παραστάσεις». Η ιδέα της «in-between
παράστασης» γεννήθηκε κατά τη διάρκεια των αυστηρών lockdown και το
πάγωμα των θεατρικών παραστάσεων. Διερευνώντας την έννοια της
παροντικότητας και της επιτελεστικότητας, αναζητώντας τρόπους με τους
οποίους το θέατρο δύναται να υπάρξει σε αυτές τις ακραίες συνθήκες, η bijoux
de kant δημιούργησε τα έργα: «Ερωτόκριτος travel / στη γη της
ομοιοκαταληξίας», «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας» και «Αχ! ξαναδιαβάζοντας την
Κερένια Κούκλα» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου».
«ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ TRAVEL / στη γη της ομοιοκαταληξίας»
ένα αστικό παραμύθι από τη bijoux de kant
Ο Ερωτόκριτος κι η Αρετούσα, νέοι, όμορφοι και αγαθοί προσπαθούν να
επιβιώσουν και να ζήσουν τον έρωτά τους. Εγκλωβισμένοι σ’ ένα αστικό τοπίο
σαν εξορία και φυλακή, περιφέρουν την μοναξιά, την εγκατάλειψη, την
απελπισία τους αλλά και τους αρχαίους κώδικες ήθους που φέρουν στη
γλώσσα τους.
Το σώμα τους, η γλώσσα τους και η επιθυμία τους είναι ο μόνος και ο
απόλυτος μηχανισμός αντίστασης στη βαρβαρότητα ενός κοινωνικοπολιτικού
τοπίου υπό κατάρρευση. Σ’ αυτόν τον άξενο μη-τόπο θα ζήσουν το δικό τους
έσχατο μιούζικαλ.
Κείμενο: Βιτσέντζος Κορνάρος, Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Μουσική: Πάνος Ηλιόπουλος
Κινηματογράφηση – Μοντάζ: Γιώργος Αποστολόπουλος
Set design – κοστούμια: bijoux de kant
Δραματολόγος: Γιώργος Παπαδάκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Παπασωτηρόπουλος
Ήχος: Αλέξανδρος Σκουρλέτης
Επεξεργασία Ήχου: AUX ΑΜΚΕ
Μακιγιάζ: Νένα Αντωνοπούλου
Οργάνωση παραγωγής: Ασημένια Ευθυμίου
Παίζουν:
Δέσποινα Σαραφείδου, Δημήτρης Καραμπέτσης
Τραγουδά η Ελεάννα Κωνσταντά
To έργο «Ερωτόκριτος travel / στη γη της ομοιοκαταληξίας»
πραγματοποιήθηκε με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού
και Αθλητισμού.
«ΟΙ 7 ΘΑΝΑΤΟΙ ΤΗΣ ΑΝΤΩΝΑΣ»
Στα όρια μεταξύ ταινίας και θεατρικής παράστασης η Αντώνα ανασταίνεται
άλλη μία φορά για να πει την ιστορία της μεταξύ θεάτρου και οθόνης,
πραγματικότητας και εικονικότητας. Πριμαντόνα των μπουλουκιών του
περασμένου αιώνα, ζωντανεύει ξανά για να αφηγηθεί μια ζωή γεμάτη από
θεατρικές εμπειρίες και παράδοξα φαινόμενα. Πεθαίνει με εξωφρενικά
αλλόκοτους τρόπους επτά φορές και ανασταίνεται άλλες τόσες, μόνο και μόνο
για να αφηγηθεί μια ζωή γεμάτη απροσδόκητες εμπειρίες και παράδοξα
φαινόμενα.
Πόσες φορές μπορεί να πεθάνει και να αναστηθεί μια θηλυκότητα, ένα
σώμα, μια χώρα; Η Μπέττυ Βακαλίδου, πρωτοστάτρια των διεκδικήσεων
της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, δίνει ένα αποκαλυπτικό ρεσιτάλ
νεκραναστάσεων, διατρέχει την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και
ανασταίνει την αφομοιωμένη λαϊκότητα του ελληνικού queer στη δημόσια
μνήμη και στο ιστορικό σώμα.
Η Μπέττυ έχει ζήσει πολλές ζωές και η Αντώνα είναι το θεατρικό alter ego της:
ένας λοξός χαρακτήρας τον οποίο εμπνεύστηκε από εκείνη και για εκείνη η
συγγραφέας Γλυκερία Μπασδέκη.
Μαζί της ο λαϊκός οργανοπαίκτης Βασίλης Ζιάκας πλαισιώνει με τους ήχους
του τη διαδρομή της. Μια ιστορία ανοίκεια όσο και αιφνιδιαστικά οικεία – ίσως
γιατί «όλοι κουβαλάμε μια Μπέττυ μέσα μας», όπως έχει πει ο Δημήτρης
Δημητριάδης.
Συντελεστές
Κείμενο: Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνογραφία - Κινηματογράφηση - Μοντάζ: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Ήχος: Αλέξανδρος Σκουρλέτης
Βοηθός Σκηνοθέτη – Οργάνωση Παραγωγής: Γιώργος Παπαδάκης
Αντώνα η Μπέτυ Βακαλίδου
Ακορντεόν: Βασίλης Ζιάκας
Το ψηφιακό έργο «Οι 7 θάνατοι της Αντώνας» επιχορηγήθηκε από το
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Ευχαριστίες
Bright Special Lighting SA
«ΑΧ! ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ ΤΟΥ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ»
Το ψηφιακό «Αχ!» αντλεί τα υλικά του από το φυσικό «Αχ!» που
παρουσιάστηκε πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2014 στο Ίδρυμα Μιχάλης
Κακογιάννης. Πρόκειται για ένα παράδοξο ερωτικό τρίγωνο, μία ερωτική
ιστορία βουτηγμένη στην θλίψη και τα δάκρυα. Η νεαρή Βεργινία, παντρεμένη
με τον Νίκο, πάσχει από αναιμία. Την φροντίζει η Λιόλια και όσο και αν
αντιστέκονται, ο Νίκος και η Λιόλια ερωτεύονται. Μετά τον θάνατο της
Βεργινίας, οι δύο ερωτευμένοι θα παντρευτούν και θα φέρουν στον κόσμο ένα
παιδί, όμοιο με την Βεργινία, το οποίο θα πεθάνει. Το κείμενο της Γλυκερίας
Μπασδέκη ακολουθεί τους ήρωες του Χρηστομάνου με σεβασμό στα πάθη
και την οδύνη τους. Μέσα στην σκηνική εγκατάσταση-ψυχοτοπίο που
κατασκευάστηκε στο bijoux de kant hood, οι χαρακτήρες αφηγούνται το βίωμα
του ακραίου ερωτικού αναστεναγμού.
Στο «ΑΧ!» κυλάνε θλιμμένα ποτάμια, τα νερά πονάνε και η αιώνια αλήθεια
αιμορραγεί. Οι αμυγδαλιές ανθίζουν πριν την ώρα τους κι η ώρα τους είναι
βουβή και σκοτεινή σαν χώρα.
Η bijoux de kant συνθέτει ένα «εικονοστάσι» που φέρει λύπες, μύχιες σκέψεις
και αισθήματα, μια «εικονογράφηση» του μικρού αστικού τραγικού, του
άρρητου ερωτικού πόνου.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Κείμενο: Γλυκερία Μπασδέκη
Κινηματογράφηση – Μοντάζ – Μουσική Επιμέλεια: Γιώργος
Αποστολόπουλος
Set Design - Κοστούμια: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Βοηθός Σκηνοθέτη - Ήχος: Κωνσταντίνος Παπασωτηρόπουλος
Ηχητική επεξεργασία: AUX AMKE
Επιμέλεια Γραφιστικού Υλικού: Αθηνά Καμπούρη
Καλλιτεχνικός Συντονισμός: Γιώργος Παπαδάκης
Οργάνωση Παραγωγής: Ασημένια Ευθυμίου
Παίζουν:
Νίκος ο Δημήτρης Τσιγκριμάνης
Βιργινία η Μαρία Νεφέλη Δούκα
Λιόλια η Φλομαρία Παπαδάκη
Κερένια Κούκλα ο Αντώνης Αντωνόπουλος
Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στο bijoux de kant hood, Πολυκλείτου 21,
Μοναστηράκι
Το έργο «Αχ! ξαναδιαβάζοντας την Κερένια Κούκλα του Κωνσταντίνου
Χρηστομάνου» πραγματοποιήθηκε με την οικονομική στήριξη του Υπουργείου
Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Και τα τρία έργα προβάλλονται back to back σε κάθε ημερομηνία.
Τοποθεσία: bijoux de kant HOOD,
Πολυκλείτου 21, Μοναστηράκι [Ο χώρος
κλιματίζεται]
Ημερομηνία: Από Παρασκευή 05/07 έως Δευτέρα 08/07/2024. Ώρα έναρξης
προβολής: 21.00
Διάρκεια: 75΄
Πληροφορίες: Τηλ.: 6942259779
Γενική είσοδος: 6€
Προπώληση: more.com
https://www.more.com/theater/3-in-between-parastaseis-tis-bijoux-de-kant/
Και τα τρία έργα προβάλλονται back to back σε κάθε ημερομηνία.