Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κέρκυρας παρουσιάζει στις 14, 15 και 16 Ιουνίου
το νέο έργο του Ζαχαρία Ρόχα, ‘SISSY IN HEAVEN’ με την Άντζελα Γκερέκου στον
ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δούκα.
Τι θα μπορούσε να συμβεί αν μετά το τέλος όλων των επαναστάσεων, όλων των
κινημάτων που εξέθρεψαν οι τελευταίοι αιώνες, η πριγκίπισσα Σίσσυ συναντιόταν
ξανά με τον δολοφόνο της, αλλά ...στον Άλλον Κόσμο...εκεί που " όλοι είναι ίσοι" και το
μόνο που έχει σημασία είναι η συγχώρεση;
Αυτό είναι το θέμα του νέου πρωτότυπου έργου ‘SISSY IN HEAVEN’, βασισμένο στη ζωή
και τον αδόκητο θάνατο της Πριγκίπισσας ΣΙΣΣΥ, της θλιμμένης αυτοκράτειρας της
Αυστρίας, που έγραψε κατόπιν παραγγελίας της καλλιτεχνικής διευθύντριας του
ΔΗΠΕΘΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, Βαρβάρας Δούκα, ο ηθοποιός ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΡΟΧΑΣ.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο διαδραματίζεται σε έναν ‘ου-τόπο’, (Καθαρτήριο- Παράδεισο;), όπου σημασία
δεν έχει ο χρόνος, οι εποχές, οι τίτλοι, η καταγωγή, τα χρήματα, παρά μόνον η
ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ:
‘Οι ψυχές πρέπει να ξανασυστηθούν και το δράμα να επαναληφθεί από την αρχή. Αυτή
τη φορά με στόχο την συγχώρεση…’ όπως λέει ο ‘Αγγελος στο έργο, ο οποίος σαν
σκηνοθέτης, φροντίζει όλα να συμβούν στην ώρα τους!
Με πολύ χιούμορ και τεχνικές θεάτρου εν θεάτρω, το έργο αγγίζει πολύ σημαντικά
ζητήματα που καθόρισαν τον 20 ο αιώνα:
Τι αξία έχουν οι ζωές, όταν οι άνθρωποι υποφέρουν; Με πόσο αίμα δικαιώνεται μία
Επανάσταση; Τι σημαίνει φυλακή για τον καθένα; Τι σημασία έχουν οι ατομικές ιστορίες ,
μπροστά στον συντριπτικό ρου της ΙΣΤΟΡΙΑΣ;
Το έργο έρχεται να δείξει ότι η αδυναμία της προσωπικής εξέγερσης έχει το ίδιο βάρος με
την απελπισμένη πράξη ενός ιδεολόγου, κι ότι αυτό που πιστεύει κάποιος, όσο δίκαιο κι αν
είναι, μπορεί ποτέ ‘να μην ονομαστεί πράξη’.
Οι προσωπικές ιστορίες του καθενός από τους πρωταγωνιστές, της Πριγκίπισσας ΣΙΣΣΥ,
του δολοφόνου της, ΛΟΥΙΤΖΙ ΛΟΥΚΕΝΙ, της μητέρας του ΛΟΥΪΖΑΣ, του γιου της ΣΙΣΣΥ,
πρίγκιπα ΡΟΔΟΛΦΟΥ, καθώς και της ερωμένης και ξαδέλφης του ΜΑΡΙΑΣ ΒΕΤΣΕΡΑ,
ακόμα και του δασκάλου της ΣΙΣΣΥ, του έλληνα διανοούμενου και σκηνοθέτη
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, κατέληξαν όλες με μια πληγή στην καρδιά….
Ποιός μπορεί να δικαιώσει τη μικρή ζωή τους, παρά μόνον οι ίδιοι; Τι μπορεί να
επαναλάβει την ιστορία, παρά μόνον το ΘΕΑΤΡΟ…
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΡΟΧΑΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΜΙΛΤΟΣ ΜΠΑΜΠΑΝΙΚΟΣ
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΚΗΣ ΧΕΙΡΔΑΡΗΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΘΑΝΟΣ ΤΣΙΓΓΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΝΘΟΣ ΔΑΜΙΓΟΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ : ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΓΙΑΝΝΕΙΟΥ
ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ: ΒΑΣΩ ΤΣΙΟΛΑ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΑΡΜΕΝΗ by NASOS GRAMMENOS
ΗΘΟΠΟΙΟΙ
ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΣΙΣΣΥ: ΑΝΤΖΕΛΑ ΓΚΕΡΕΚΟΥ
ΛΟΥΪΤΖΙ ΛΟΥΚΕΝΙ: ΣΠΥΡΟΣ ΣΟΥΡΒΙΝΟΣ
ΛΟΥΪΖΑ ΛΟΥΚΕΝΙ: ΝΤΙΝΑ ΑΒΑΓΙΑΝΟΥ
ΑΓΓΕΛΟΣ/ΡΟΔΟΛΦΟΣ/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ ΝΕΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΣ
Στο ρόλο του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου εμφανίζεται σε βίντεο ο ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΡΟΧΑΣ
Το κείμενο και η παράσταση , αφιερώνεται στη μνήμη της ΧΡΥΣΑΣ ΣΠΗΛΙΩΤΗ, με την
οποία, πριν απ’ όλους, μοιραστήκαμε το όνειρο της πραγματοποίησης αυτού του έργου,
πριν τον δικό της αδόκητο θάνατο.
Eυχαριστούμε θερμά την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου, και ειδικά την κα Αντωνογιαννάκη,
καθώς και την διευθύντρια του Μουσείου Αχιλλείου κα Μαλέσκου, για την πολύτιμη
βοήθεια τους στην παραχώρηση και τη φιλοξενία στους χώρους του Αχιλλείου.
Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ‘ΣΙΣΣΥ’ και η σχέση της με την ΕΛΛΑΔΑ, και ειδικά την ΚΕΡΚΥΡΑ.
Το 1861 με τη θαλαμηγό «Victoria & Albert», που της είχε παραχωρήσει η βασίλισσα
Βικτωρία της Αγγλίας, για κρουαζιέρα στη Νότια Ευρώπη, επισκέπτεται πρώτη φορά την
Κέρκυρα, όπου την υποδέχεται ο Άγγλος κυβερνήτης Sir Henry Strokes και της διαθέτει την
εξοχική του κατοικία, λίγο έξω από την πόλη της Κέρκυρας, τη βίλλα «Mon Repos».
Η Σίσσυ θα περάσει εκεί αρκετούς μήνες. Η ζωή στην Κέρκυρα θα την ενθουσιάσει και θα
της θυμίσει τα ανέμελα παιδικά της χρόνια στη Βαυαρία.
Περνάει το χρόνο της κάνοντας μακρινούς περιπάτους και παρέα με τους κατοίκους του
νησιού. Στην Κέρκυρα την επισκέπτονται τόσο ο άντρας της, όσο και η αδελφή της Νένε.
Στην Κέρκυρα θα επιστρέψει πολλές φορές στο μέλλον, ειδικά όταν με τα απανωτά
χτυπήματα της μοίρας, την επισκέπτονται η μελαγχολία και η κατάθλιψη. Μετά το θάνατο
του διαδόχου Ροδόλφου, επιστρέφει σχεδόν οριστικά στην Κέρκυρα, όπου αγοράζει τη
«Βίλλα Βράιλα», την οποία και ανακαινίζει ριζικά. Τα έργα στο σπίτι θα διαρκέσουν
τέσσερα ολόκληρα χρόνια και το 1892 θα ολοκληρωθούν.
Το στυλ του σπιτιού έχει επιρροές από διάφορα στυλ, ελληνικό, ρωμαϊκό, ιωνικό αλλά και
της αρχιτεκτονικής της Πομπηίας. Η Σίσσυ ήθελε να δημιουργήσει γύρω της μια όαση, μέσα
στην οποία θεοί και θεές θα συνυπήρχαν με ήρωες από τα έργα του Ομήρου. Ορδές
καλλιτεχνών δημιούργησαν τοιχογραφίες και πίνακες, τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι.
Οι κήποι γέμισαν γλυπτά και αγάλματα ηρώων της ελληνικής μυθολογίας και ιστορίας. Ένα
από αυτά, το άγαλμα του «Θνήσκοντος Αχιλλέα» στον κήπο, ενέπνευσε τη Σίσσυ για να
διαλέξει το όνομα του σπιτιού της: «Αχίλλειον».
Αγαπημένες της ασχολίες ήταν οι μακρινοί περίπατοι και η επικοινωνία με τους ντόπιους,
οι οποίοι και τη λάτρευαν. Κι εκείνη όμως ήταν πάντα γενναιόδωρη ενώ χρηματοδότησε και
το υδραγωγείο του χωριού, καθώς η περιοχή αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα ύδρευσης.
Προς τιμή της ανεγέρθηκε και μια πλάκα, η οποία σώζεται μέχρι σήμερα.