«Από τους Μυστικιστικούς Καβείρους* ως τους πρόσφυγες της Σμύρνης, ο μύθος και η ιστορίαφανερώνουν πώς η καταστροφική ιδιότητα της Φωτιάς μετασχηματίζεται στο ιερό Πυρ τηςενθύμησης του Ελληνικού Πολιτισμού που πάντα αναγεννάται μέσα από τις στάχτες του.»
Η σκηνοθέτης/χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη, στη νέα παραγωγή με την Quasi Stellar, As Above So Below, προχωρά σε μια καλλιτεχνική διερεύνηση των διαχρονικών άρρητων εννοιών που ενεργοποιούν τις δυνάμεις του ελληνικού πολιτισμού στην επιβίωση, αναγέννησηκαι πρόοδο και εκφράζονται μέσα από τον χρόνο και το φως.
Ο αρχαιολογικός χώρος «Καβείριο» της Λήμνου, όπου ο μυστηριώδης λαός των Πελασγών, πρόσφυγες από τον Υμηττό, εγκαταστάθηκε την 1η χιλιετηρίδα π.Χ. φέρνοντας τη λατρεία του Ηφαίστου και τη μυστηριακή λατρεία των Καβείρων, ενέπνευσε το έργο. Το μαγευτικό τοπίο του «Καβειρίου» γίνεται το σκηνικό για δύο παραστάσεις στις12 και13 Αυγούστου, υπό το φως της Πανσελήνου.
Η παράσταση περιλαμβάνει πρωτότυπη μουσική σύνθεση από τον Τρύφωνα Κουτσουρέλη και τη χορογραφική και σκηνοθετική πρόταση της Αποστολίας Παπαδαμάκη,οι οποίοι συναντώνταιμε τις καταξιωμένες ερμηνεύτριεςΣαβίνα ΓιαννάτουκαιΜαρία Παπαγεωργίου, τον ηθοποιόΘανάση Ευθυμιάδηκαι έξι επαγγελματίες χορευτές ώστε να ταξιδέψουν το κοινό σε μιατελετουργία εξερεύνησης της ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού, από τη γέννηση στην καταστροφή και στην εκ νέου αναγέννηση. Είναι μια ιστορία διαισθητική, όπου μύθοι και πρόσωπα υπαρκτά αποκαλύπτουν την έμφυτη ανάγκη δημιουργίας και αναδημιουργίας μετά την καταστροφή.
*Οι Κάβειροι, χθόνιες θεότητες της αρχαίας ελληνικής μυστηριακής λατρείας που αναπτύχθηκεστη Λήμνο και άλλα μέρη της Ελλάδας και της Μικράς Ασίας, ήταν παιδιά του θεού του πυρός και της μεταλλουργίας Ηφαίστου, και μιας Θεάς, που ταυτίζεται με τη Μεγάλη Μητέρα Θεά ή τη Δήμητρα-Καβειρώ.