Κάθε γωνιά της Κρήτης αποτελεί παιδική χαρά για τον Ίκαρο, τον γιο του μεγάλου
εφευρέτη Δαίδαλου. Μία μέρα, κατά τη διάρκεια μιας εξερεύνησης κοντά στο παλάτι
της Κνωσού, ο Ίκαρος κάνει μια περίεργη ανακάλυψη: ένα παιδί με κεφάλι ταύρου είναι
κλειδωμένο σε μια αυλή, με εντολή του βασιλιά. Κρυφά, ακόμα και από τον πατέρα του,
ο Ίκαρος θα γίνει φίλος με τον νεαρό Μινώταυρο. Όμως, η μοίρα παίρνει άλλη τροπή
όταν ο Θησέας φτάνει στην Κρήτη και ο Μινώταυρος οδηγείται στον μυστικό
λαβύρινθο που κατασκεύασε ο Δαίδαλος. Θα μπορέσει ο Ίκαρος να σώσει τον φίλο του
και να αλλάξει την πορεία μιας ιστορίας γραμμένης από τους θεούς;
Ο αρχαίος μύθος του αγοριού που πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο ζωντανεύει για πρώτη
φορά στην μεγάλη οθόνη, σε μια μοναδική διασκευή για τους μικρούς λάτρεις της
ελληνικής μυθολογίας.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κάρλο Βογέλε
ΧΩΡΑ: Γαλλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 76
ΕΤΟΣ: 2022
Δαίδαλος: Ντίνος Σούτης
Ίκαρος μικρός: Χριστίνα Τσιπιανίτη (παιδί)
Ίκαρος μεγάλος: Βασίλης Παπαστάθης
Μίνωας: Ακίνδυνος Γκίκας
Πασιφάη: Νικολέτα Κουνενιδάκη
Θησέας: Γιώργος Ματαράγκας
Αριάδνη: Κατερίνα Χρηστάκη
Μινώταυρος: Κωνσταντίνος Κλαυδιανός
Συμμετέχει: Δανάη Μουτσοπούλου
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Επηρεασμένος από ένα ταξίδι στην Κνωσσό, ο σκηνοθέτης Κάρλο Βογέλε αναρωτήθηκε
γιατί δεν υπήρχαν κινούμενα σχέδια αναφορικά με την αρχαία Ελλάδα, πέρα από τον
ΗΡΑΚΛΗ της Disney και τα εκπαιδευτικά καρτούν που παρακολουθούσε ως παιδί.
Αυτή η έμπνευση τον οδήγησε σε μια φιγούρα της ελληνικής μυθολογίας, της οποίας η
πτώση μπορεί να είναι ευρέως γνωστή, αλλά η ιστορία της όχι και τόσο. Κατά τον ίδιο:
«Όταν αναζητούσα έναν ήρωα από τη μυθολογία, ο Ίκαρος μου εμφανίστηκε ως μια
λευκή σελίδα. Ο μύθος αφορά το πέταγμα και την πτώση. Όταν διαβάζεις τα κείμενα
του Οβίδιου, οι λεπτομέρειες είναι ελάχιστες. Οπότε ο Ίκαρος προέκυψε φυσικά, Δεν
υπάρχει τίποτα για την παιδική του ηλικία. Τα πάντα έπρεπε να κατασκευαστούν».
Οπότε προέκυψε το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο, ΙΚΑΡΟΣ ΚΑΙ ΔΑΙΔΑΛΟΣ,
μια υπέροχη περιπέτεια εμπνευσμένη από κλασικές ταινίες όπως Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΗΣ
ΑΙΓΥΠΤΟΥ και Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΛΙΟΝΤΑΡΙΩΝ.
Ο Κάρλο επέστρεψε στα αρχαία μέρη της Κρήτης για έμπνευση και φωτογραφίες
τοποθεσιών και συνειδητοποίησε την αναγκαιότητα των χρωμάτων και του φωτός της
Ελλάδας, από την κόκκινη πέτρα του παλατιού της Κνωσσού έως το βαθύ γαλάζιο του
Αιγαίου πελάγους. Αυτό ενέπνευσε την επιλογή του να συνδυάσει 2D και 3D τεχνικές
animation. Στην ταινία, τα σκηνικά βασίζονται σε σχέδια, αλλά όλοι οι χαρακτήρες
έχουν διαμορφωθεί τρισδιάστατα και έπειτα διαμορφώθηκαν σαν βιβλίο κόμικς. Αυτή
η υβριδική τεχνική animation είχε ως αποτέλεσμα μια ταινία, την οποία, όπως είπε και
ο ίδιος ο Κάρλο: «Θα ήθελα να είχα δει όταν ήμουν μικρός».