«Στις αρχές του 1969 στις Ηνωμένες Πολιτείες, κι ενώ βρισκόμαστε στο απόγειο του πολέμου του Βιετνάμ, ο Λίντον Τζόνσον αποχωρεί από την προεδρία του έθνους και στη θέση του ορκίζεται ο Ρίτσαρντ Νίξον, στα στούντιο του Μέμφις ο Έλβις Πρίσλεϊ γράφει το “Long Black Limousine” (στο περίφημο άλμπουμ του, “From Elvis in Memphis”), στα πανεπιστήμια του Χάρβαρντ και του Μπέρκλεϊ ξεκινούν οι πρώτες καταλήψεις, με ελικόπτερα της Εθνικής Φρουράς να ψεκάζουν τους φοιτητές με ειδική σκόνη που καταστρέφει το δέρμα, στη Νέα Υόρκη ξεκινάει η κίνηση για τα δικαιώματα των γκέι, ο κόσμος σ' ολόκληρο τον πλανήτη παρακολουθεί τον αστροναύτη Νιλ ‘Αρμστρονγκ να κάνει τα πρώτα του βήματα στη Σελήνη, τα διεθνή τηλεοπτικά μέσα παρουσιάζουν τη Σφαγή στο Μάι Λάι, οι μαζικές διαδηλώσεις ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ αυξάνονται καθημερινά, οι οπαδοί του Μάνσον δολοφονούν τη Σάρον Τέιτ και αστυνομικοί του Σικάγου δολοφονούν στον ύπνο τους μέλη των Μαύρων Πανθήρων. Ενώ, τον Αύγουστο (15-18) διεξάγεται το φεστιβάλ του Γούντστοκ, όπου συμμετέχουν οι πιο διάσημοι τραγουδιστές και τα συγκροτήματά τους, φεστιβάλ που θα καταγράψει με την κάμερά του ο Michael Wadleigh.
Την ίδια χρονιά το “Νέο Χόλιγουντ”, όπως θα γίνει στη συνέχεια γνωστό, αρχίζει να παραμερίζει το γκλάμορ και τον ψευτο-συναισθηματισμό των παραδοσιακών ιστοριών του, εμφανίζοντας μια σημαντική ανανέωση στα θέματά του, μαζί με ένα είδος αυτοκριτικής, επηρεασμένο από τα διάφορα εθνικά και διεθνή γεγονότα. Αυτό εκφράζεται σε μια σειρά ταινιών, μ' επικεφαλής τους “Δυο ληστές” (που έγινε η πιο εμπορική ταινία της χρονιάς) και τον “Καουμπόι του μεσονυκτίου” (Όσκαρ καλύτερης ταινίας). Ταινίες που άλλοτε άμεσα και άλλοτε έμμεσα καταπιάνονται με θέματα όπως τον πόλεμο του Βιετνάμ, τους αγώνες για τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα, τις φοιτητικές εξεγέρσεις, τις πολιτικές δολοφονίες, το φεμινιστικό κίνημα, την ελευθερία στον έρωτα και τις εκτρώσεις, ταυτόχρονα θέτοντας ερωτήματα γύρω από το ρόλο της εξουσίας, της κρατικής βίας και γενικότερα το ρόλο του κράτους. Θέματα με τα οποία καταπιάνονται οι ταινίες που επιλέξαμε στο αφιέρωμα αυτό.»
Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες
(σε αλφαβητική σειρά):
ALICE’S RESTAURANT
Σκηνοθεσία: Arthur Penn
BUTCH CASSIDY & THE SUNDANCE KID
Σκηνοθεσία: George Roy Hill
EASY RIDER (Ξέγνοιαστος Καβαλάρης)
Σκηνοθεσία: Dennis Hopper
MIDNIGHT COWBOY (Ο Kαουμπόι Του Μεσονυχτίου)
Σκηνοθεσία: John Schlesinger
THEY SHOOT HORSES, DON’T THEY?
(Σκοτώνουν Τα Άλογα Όταν Γεράσουν)
Σκηνοθεσία: Sydney Pollack
WILD BUNCH (‘Αγρια Συμμορία)
Σκηνοθεσία: Sam Peckinpah
WOODSTOCK
Σκηνοθεσία: Michael Wadleigh
ZABRISKIE POINT
Σκηνοθεσία: Michelangelo Antonioni
Το πρόγραμμα των προβολών και των λοιπών παράλληλων εκδηλώσεων του φεστιβάλ,
που θα περιλαμβάνει, όπως κάθε χρόνο, avant premieres, διαγωνιστικό τμήμα, αφιερώματα, masterclasses κλπ., ανακοινώνεται τμηματικά, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες θα σταλεί ενημέρωση
με το πλήρες πρόγραμμα της διοργάνωσης.
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου.
Το φεστιβάλ φιλοξενείται στις κινηματογραφικές αίθουσες
ΤΡΙΑΝΟΝ (21/11-4/12, Κοδριγκτώνος 21) και ΑΝΔΟΡΑ (28/11-4/12, Σεβαστουπόλεως 117).
ΠΑΝΟΡΑΜΑ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Λευκωσίας 4 | Τηλ.: 210 8676671
http://www.panoramafest.org/
CITY OWLS | Τίνα Παππά
Communication | Media Consulting | PR events
c: +30 6948 239088