Μια προσπάθεια μετατροπής ενός εγκλεισμού σε δημιουργική περίοδο
Έκθεση της Ελένης Πολυχρονάτου με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Inside – Outside art @ coronavirus time» θα φιλοξενηθεί από τη Δευτέρα 1/2 έως την Κυριακή 28/2/2021 στην γνωστή EPsilon Art Gallery.
Αφορμή για την ψηφιακή μεταγραφή 16 έργων της Ελένης Πολυχρονάτου και παρουσίασής τους στο κοινό μέσα από την ασφάλεια, αλλά και την απόσταση, ενός ψηφιακού περιβάλλοντος, στάθηκε η περιορισμένη πρόσβαση στις γκαλερί για λόγους υγειονομικής ασφάλειας από την πανδημία.
Η ψηφιακή έκθεση των έργων θα είναι διαθέσιμη από 1 έως 20 Φεβρουαρίου 2021 στους δύο ιστότοπους της EPsilon Art Gallery:
www.epsilon-artgallery.com και www.epsilonartgallery.blogspot.com
Η καλλιτέχνις
μιλάει για την Έκθεση «Inside – Outside art @ coronavirus time»
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ? Αυτή η ερώτηση κυριαρχούσε στο μυαλό μου κατά την περίοδο της καραντίνας και μπροστά μου ανοίγονταν δυο δρόμοι: Να εγκαταλείψω ή να εργαστώ. Η επιλογή ήταν μονόδρομος και ήταν ένα μήνυμα αυτοσυνειδητοποίησης και αυτοβελτίωσης. Να εργαστώ και μέσα από την δημιουργία να θέτω ξανά και ξανά τις βάσεις μιας καθημερινότητας ήρεμης και θετικής, γεμάτης με υπομονή και –ναι, γιατί όχι- μιας καθημερινότητας χαράς, όχι γιατί είμαι αναίσθητη στο ανθρώπινο δράμα, αλλά γιατί είναι πρωταρχικό καθήκον η φροντίδα της νοητικής μας δομής. Ζωγράφιζα, λοιπόν, και κάθε μέρα, κάποιες φορές, ολοκλήρωνα και ένα έργο. Ένα έργο με λόγια ενδυνάμωσης που το υποστήριζαν, ή θα μπορούσα να πω, το έκτιζαν γραμμές ευθείες, κάθετες, οριζόντιες, διαγώνιες, τεθλασμένες, καμπύλες, κύκλοι και χρώματα…. Ένας εσωτερικός διάλογος ανάμεσα στη μορφή και το περιεχόμενο ή αλλιώς ένας διάλογος συνεργασίας και αρμονικής συμβίωσης ανθρώπου και φύσης. Ελένη Πολυχρονάτου
Διακεκριμένοι Ακαδημαϊκοί έχουν γράψει για το έργο της:
«Γνωρίζω την Ελένη Πολυχρονάτου από πάρα πολλά χρόνια […] Οι εργασίες της……. έχουν την ιδιομορφία ότι συνιστούν στην πράξη ένα είδος «Δηλώσεων» με την έννοια που καθιερώθηκε στη σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική με τον όρο Statement […] Το χαρακτηριστικό αυτών των δηλώσεων στην Πολυχρονάτου είναι ότι δεν αρκούνται να εγκαταστήσουν με τις λέξεις μια υπευθυνότητα την οποία διατυπώνει, αλλά ότι εικονογραφούν σχέσεις τριγώνων, κύκλων, γραμμών που αλληλοπαρεμβάλλονται και αλληλοδιεισδύουν το ένα στο άλλο. Αυτή η αλληλοπαρεμβολή είναι η επικοινωνία και η αναζήτηση από την καλλιτέχνιδα ώστε το κάθε ένα που δηλώνεται να μην ισχύει από μόνο του αλλά να ισχύει σε συσχετισμό με τον εαυτό του, που είναι όμως, ο κάθε ένας, ένας άλλος […] Αυτή είναι η συνθήκη αυτής της εργασίας την οποία θα χαρακτηρίζαμε ως «συντακτική εικονογράφηση» ή ως «συντακτική δομή των εικόνων». Οι συσχετισμοί έχουν ενδιαφέρον κατά τούτο, ότι προτάσσουν εικόνες που δεν είναι αναπαραστατικές οπτικών εντυπώσεων, αλλά που χρησιμοποιούν «συντακτικά» τις οπτικές εντυπώσεις. Η Πολυχρονάτου συντάσσει τις λέξεις ως εικόνες…
Εμμανουήλ Μαυρομμάτης, Ομ. Καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος της AICA-Ελλάς
«Πολύμορφο και πολύτροπο το εικαστικό έργο της Ελένης Πολυχρονάτου, ξεκινά από την πορεία της γραμμής στη ζωγραφική επιφάνεια για να επεκταθεί στο χώρο με τη μορφή κατασκευών και εγκαταστάσεων. Δημόσιος - ιδιωτικός χώρος, ανακυκλώσιμες ύλες και αισθητική παιδεία ορίζουν τρία βασικά πεδία έρευνας πάνω στα οποία αναπτύσσεται η εννοιολογία των έργων της αλλά και η κοινωνική της δράση. […] Η εικαστικός, ξεκινώντας από την ψυχολογική εκδοχή των συμβόλων, διερευνά την ισόρροπη σχέση ανάμεσα στο τυχαίο του αυτοσχεδιασμού αλά Μιρό και τη μεθοδευμένη ποιητική ερμηνεία του κόσμου μας αλά Πάουλ Κλέε… […] Με έργα και δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης, μας δείχνει μια σύγχρονη μεταμοντέρνα εκδοχή για την αρχή, το τέλος ή τη διαφύλαξη της ατομικότητας σ’ έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας».
Γιάννης Κολοκοτρώνης, Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΔΠΘ, Ιστορικός Τέχνης
«Τα έργα της Ελένης Πολυχρονάτου, συνδυάζοντας λόγο και εικόνα, αποτελούν πολυεπίπεδες δημιουργίες που ενεργοποιούν τη συνδυαστική σκέψη. Η σχέση εικόνας και λόγου, όπως υποστηρίζει ο Ρολάντ Μπάρτ, μπορεί να είναι είτε σχέση ισοδύναμης επεξεργασίας, όπου και τα δύο μέσα αφηγούνται την ίδια ιστορία, είτε συμπληρωματικότητας – διαδοχικότητας, όπου το ένα μέσο προεκτείνει και εμπλουτίζει τις πληροφορίες του άλλου. […] Έτσι και στα έργα της Πολυχρονάτου, τα δύο μέσα συνδυάζονται αρμονικά και αναπτύσσουν σχέση οργανικής συμπληρωματικότητας, παραχωρώντας στον θεατή μια πυξίδα για να πλοηγηθεί στη θάλασσα των μηνυμάτων που εκπέμπουν. Η μελωδική σύμπτυξη των γεωμετρικών σχημάτων, γωνίες και καμπύλες, η χρωματική καθαρότητα, τα επανερχόμενα μοτίβα και σύμβολα, οι συμβολικές παραπομπές στα στοιχεία της φύσης, η ανθρώπινη φιγούρα […] διασκορπίζονται στο χώρο σκιαγραφώντας ένα ψυχικό τοπίο που προσκαλεί και προκαλεί για εξερεύνηση. […] Η ελευθερία στην πρόσληψη και την ερμηνεία συνιστά και το δώρο της τέχνης της Πολυχρονάτου στο θεατή. Αυτό που προσλαμβάνει κανείς στη στοχαστική θέαση των εκθεμάτων είναι η προσωπική του διαδρομή προς τα ένδον και αντανακλά τη δική του πορεία προς την αυτογνωσία».
Μαρία Καμπουροπούλου - Σαββαΐδου, τ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου, Εικαστικός, τ. Διευθύντρια Πινακοθήκης Ρόδου
Η έκθεση «Inside – Outside art @ coronovarius time » είναι η 13η ατομική της έκθεση και η πρώτη στην EPsilon Art Gallery.
Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής
Inside – Outside art @ coronavirus time
της Ελένης Πολυχρονάτου
16 έργα, μελάνια και ακουαρέλες σε χαρτί
Από Δευτέρα 1/2 έως Κυριακή 28/2/2021
EPsilon Art Gallery
www.epsilon-artgallery.com και www.epsilonartgallery.blogspot.com
Παναγίας Γιάτρισσας 12, Λουτράκι, τηλ: 6977878481