Oros Ensemble 1

26, 27 Αυγούστου 2023
Αρχαίο Θέατρο Ηφαιστίας Λήμνου / Ώρα έναρξης: 21.00
Σύλληψη, καλλιτεχνική επιμέλεια: Aνεμόεσσα, Oros Ensemble, Ομάδα Μουσικού
Θεάτρου Ραφή
Σύνθεση: Αποστόλης Κουτσογιάννης
Εκπαιδευτική, γεωπονική εποπτεία: Δανάη Σφακιανού
Ερμηνεύει ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος (βαρύτονος)
Συμμετέχει το μουσικό σύνολο Oros Ensemble: Κωνσταντίνος Ζιγκερίδης
(ακορντεόν), Βασίλης Ζιγκερίδης (κανονάκι), Ειρήνη Κρικώνη (βιολί), Κωνσταντίνος
Σηφάκης (κοντραμπάσο), Αντώνης Τσαχτάνης (κλαρινέτο), Καζούγιο Τσουνεχίρο
(κρουστά)
ΑΜΚΕ: Ομάδα Μουσικού Θεάτρου Ραφή
Στο Αρχαίο Θέατρο Ηφαιστίας στη Λήμνο, το μουσικό σύνολο Oros Ensemble και ο
Όμιλος Προστασίας Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς Νήσου Λήμνου
«Ανεμόεσσα» συμπράττουν με τον διεθνούς φήμης βαρύτονο Τάση
Χριστογιαννόπουλο και το τοπικό φεστιβάλ Κούρνος (Κournos Music Festival) για
την παρουσίαση του νέου έργου Σπόροι σε κίνδυνο ή ο ήχος του ασπρομύτικου, του
άφκου και του κριθαριού του συνθέτη Αποστόλη Κουτσογιάννη.
Το πρωτότυπο αυτό μουσικό έργο είναι εμπνευσμένο από τον ήχο των φυτών και
τον τόπο ανάπτυξής τους. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Λήμνος, η «Ηφαίστειος
Νήσος», ο «σιτοβολώνας του Αιγαίου», το πεδινότερο νησί της χώρας μας με τα
ατέλειωτα σιταροχώραφα, που γέννησε μοναδικές γηγενείς ποικιλίες. Η τέχνη, η
προστασία του περιβάλλοντος, η πρωτογενής παραγωγή ως αιτούμενα, ως
δημιουργικός πυρήνας συνθέτουν μια ξεχωριστή site-specific λυρική περφόρμανς.
Η καλλιτεχνική δράση θα υποστηριχτεί από τη Δανάη Σφακιανού, γεωπόνο που
στοχεύει στη στήριξη παραδοσιακών πρακτικών του πρωτογενούς τομέα για τη
διατήρηση της βιοποικιλότητας και του ιδιαίτερου τοπίου της Λήμνου.
Ο συνθέτης και μέλος των Οros Ensemble Αποστολής Κουτσογιάννης σημειώνει για
το έργο Σπόροι σε κίνδυνο: «Το νέο έργο κοιτάει τους σπόρους της Λήμνου ως
ποικιλίες που βρίσκονται σε κίνδυνο, λόγω της εμπέδωσης της γεωργικής
υπεραπόδοσης. Η μουσική, ωστόσο, έρχεται να συνδράμει στην προστασία του
φυσικού πλούτου μέσα από την αντίληψη πως κάθε ήχος που παράγεται σε ένα
βιότοπο μπορεί να αξιοποιηθεί μουσικά. Οι ηχογραφήσεις των ήχων των φυτών και
του περιβάλλοντός μπορούν να συνομιλήσουν με τα ακουστικά όργανα και την
ανθρώπινη φωνή. Κάθε σπόρος περιέχει το τοπίο μέσα στο οποίο υπάρχει, τον
άνεμο, τον ήχο των χιλιάδων έμβιων πλασμάτων που τον περιβάλλουν. Την
ανθρώπινη κοινότητα η οποία τον φροντίζει, τα τραγούδια της, τις ιστορίες της, τα
έθιμα της, το όργωμα τον θερισμό και το αλώνισμα. Ο σπόρος ως τοπίο , λοιπόν, και
το τοπίο ως σπόρος».