KATWAPOTON

Φθινοπωριάτικο βράδυ. Σ’ ένα μισογκρεμισμένο αρχοντικό, στους πρόποδες ενός ψηλού βουνού, μια γυναίκα αφηγείται τη ζωή της στην τροφό της, που είναι εκατό χρονών, ίσως και διακοσίων. Το νήμα της μνήμης ξετυλίγεται, ατομικά και συλλογικά πάθη αποχωρίζονται το μυθικό παρελθόν, διατρέχουν την ιστορία και φτάνουν στο σήμερα.

Λίγα λόγια για το έργο
Το «Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» ανήκει στους πολύστιχους ποιητικούς μονολόγους της «Τέταρτης Διάστασης» κορυφαίου έργου του Γιάννη Ρίτσου προορισμένο για την θεατρική σκηνή. Ο ίδιος ο ποιητής, πολλαπλά συνδεμένος με το θέατρο, εργάστηκε ως ηθοποιός στα προπολεμικά και κατοχικά χρόνια, στο θίασο της Κατερίνας, του Εθνικού, της Λυρικής Σκηνής, ως κριτικός χορού και περιστασιακά ως μεταφραστής αρχαίας τραγωδίας. Έγραψε τον μονόλογο «Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» το 1960, ο οποίος αν και δεν φέρει το όνομα της μυθικής ηρωίδας Ηλέκτρας, αναφέρεται στον κύκλο των Ατρειδών, όπως και η «Επιστροφή της Ιφιγένειας», ο «Ορέστης», η «Χρυσόθεμις», ο «Αγαμέμνονας». Εδώ ο ποιητής συναντά την ηρωίδα στην ηλικία των εβδομήντα χρόνων να κατοικεί σε ένα ερειπωμένο σπίτι στους πρόποδες ενός ψηλού βουνού και να εξομολογείται στην σιωπηλή τροφό της, που όπως λέει κι ο ίδιος στον πρόλογο «δεν μπορείς να καταλάβεις αν η σιωπή της είναι κούραση, σοφία, άγνοια, ανοχή, κατανόηση, γενική καταδίκη, γενική παραδοχή, στοργή, κατάφαση, άρνηση, εχθρότητα, ηλιθιότητα ή ένα δικό της ξεχωριστό όνειρο». Η δύναμη της ποιητικής φωνής του Ρίτσου υπερβαίνει τα όρια της στείρας αναπαράστασης του μύθου και ανοίγεται σε ερωτήματα που βασανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο . Με σπάνια συνειρμική εικονοπλασία, λυρισμό, αγωνία, ειρωνεία αποχωρίζεται το μυθικό παρελθόν των πρωταγωνιστών του κι επιχειρεί να θεραπεύσει προσωπικά και συλλογικά τραύματα μαρτυρώντας παράλληλα τη θέση του για την λειτουργία της ποίησης, για τη μοναξιά της δημιουργίας και τον κλειστό χώρο απ’ τον οποίο μιλούν τα πρόσωπα, που όμως οφείλει να ανοίγεται στο φως και στο κέντρο της ζωής. Τρεις αποστάσεις διανύει ο κάθε ήρωας των ποιητικών μονολόγων του Ρίτσου: η πρώτη αφορά τον ίδιο του τον εαυτό, η δεύτερη τον κλειστό χώρο ως το παράθυρο, η τρίτη φτάνει ως τον ορίζοντα- τέταρτη είναι η ίδια η ποίηση. Η σκηνή της ποίησης. Ή η ποίηση της σκηνής.

 IMG 7024 2

Σκηνοθεσία-Ερμηνεία: Νάνα Παπαδάκη 
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιώργος Ζορμπάς
Σκηνικά- Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Τζαβάρας
Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Ζορμπάς, Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Μπέτσης
Φωτογραφίες: Κατερίνα Τζιγκοτζίδου
Video Trailer: Γιάννης Βολιώτης - Volition Pictures
Συμπαραγωγή: Μαλντορόρ - Θέατρο Αργώ
Curator: Χρύσα Καψούλη
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Πρεμιέρα
Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018

Τελευταίες 2 extra παραστάσεις Σάββατο 14 Απριλίου και Κυριακή 15 Απριλίου ώρα 21.15

A Small Argo full of Art
Θέατρο Αργώ, Eλευσινίων 15, Μεταξουργείο
Παραστάσεις Σάββατο & Κυριακή στις 21:15


Τιμές εισιτηρίων: €12, €10 (μειωμένο), €5 (ατέλειες και ανέργων)
Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου.
Πληροφορίες- Ταμείο θεάτρου: 2105201684 | website: www.asmallargofullof.art
Διάρκεια παράστασης: 65’ | Παραστάσεις έως 15 Απριλίου 

primi sui motori con e-max