32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
«Στις αρχές του 1969 στις Ηνωμένες Πολιτείες, κι ενώ βρισκόμαστε στο απόγειο του πολέμου του Βιετνάμ, ο Λίντον Τζόνσον αποχωρεί από την προεδρία του έθνους και στη θέση του ορκίζεται ο Ρίτσαρντ Περισσότερα...32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
25ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας με Μεγάλο Χορηγό την COSMOTE TV και την υποστήριξη του ΣΙΝΕΜΑ - cinemagazine.gr γιορτάζει 25 χρόνια κινηματογραφικής ιστορίας στην Περισσότερα...25ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
ΣΥΡΟΣ INTERNATIONAL FILM FESTIVAL
16-21 Ιουλίου 2019 | Σύρος 6 ημέρες προβολών και πρωτότυπων εκδηλώσεωνσε ένα μοναδικό, κινούμενο Φεστιβάλ!Το 7o Διεθνές Φεστιβάλ Περισσότερα...ΣΥΡΟΣ INTERNATIONAL FILM FESTIVAL
                        ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΗ
Οι παγκόσμιες μητροπόλεις στην ταράτσα της Λαΐδας! Η Ταινιοθήκη της Ελλάδoς, με φθινοπωρινή διάθεση, μας προσκαλεί σε ένα υπέροχο ταξίδι με σταθμούς 11 εμβληματικές πόλεις του κόσμου μέσα από τη Περισσότερα... ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΗ

KILLERd 1

Ήταν το 2007 όταν ο Ντέιβιντ Φίντσερ διάβασε για πρώτη φορά την μετάφραση του γαλλικού κόμικ «The  Killer». Ο σαρδόνιος πρωταγωνιστής του, η εμποτισμένη με μαύρο χιούμορ πλοκή και το αψεγάδιαστο σχέδιο ενθουσίασαν τον σκηνοθέτη, μετατρέποντας την κινηματογραφική διασκευή του κόμικ σε έμμονη ιδέα. Τελικά, η παραγωγή της ταινίας ξεκίνησε όταν ο Φίντσερ στράφηκε στον παλιό του συνεργάτη, Άντριου Κέβιν Γουόκερ, σεναριογράφο του αξέχαστου «Se7en».

Αν και το πρωτογενές υλικό είναι ιδιαίτερα πυκνό ως προς την πλοκή του, η ταινία ακολουθεί μια απλούστερη πλοκή εκδίκησης. Ωστόσο, αυτή η απλοϊκότητα κρύβει εντός της την αντίφαση ανάμεσα σε όσα σκέφτεται και όσα τελικά πράττει ο ανώνυμος εκτελεστής. «Λατρεύω την ιδέα του κώδικα των εκτελεστών», παραδέχεται ο Φίντσερ. «Από αφηγηματική σκοπιά όμως», συνεχίζει, «αυτό που ανέδειξε την ιστορία στο επόμενο απαραίτητο εγχείρημα είναι ο τόσο συγκεκριμένος τρόπος που προσέγγιζε την υποκειμενικότητα. Είσαι μέσα στο κεφάλι του τύπου». Το κοινό έχει πρόσβαση σε κάθε σκέψη του πληρωμένου δολοφόνου, χάρη στον εσωτερικό μονόλογο που διατρέχει ολόκληρη την ταινία, αλλά παράλληλα διαπιστώνει πως οι θεωρητικές απόψεις για τον κόσμο συγκρούονται με την πραγματικότητα.

Αυτή η αντίφαση ήταν που οδήγησε και τον συγγραφέα του κόμικ, Αλέξις Νόλεντ,  να αφηγηθεί την ιστορία του στο συγκεκριμένο μέσο, παρ’ ότι αρχικά το προόριζε για μυθιστόρημα. «Συνειδητοποίησα πως θα ήταν πιο ενδιαφέρον ως κόμικ. Εξαιτίας αυτής της ασυνέπειας μεταξύ των όσων διαβάζεις και βλέπεις. Βλέπεις πώς πράττει, αλλά είσαι μέσα στο κεφάλι του. Οι σκέψεις και οι πράξεις του δεν ταυτίζονται» αναφέρει ο Νόλεντ.

Βασική επιρροή τόσο για το κόμικ, όσο και για την ταινία, αποτέλεσε το φιλμ του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο», αν και το σκουφί του Φασμπέντερ είναι αισθητά πιο μπανάλ από την στιλάτη φεδόρα του Ντελόν. Ο Φίντσερ θαυμάζει την ταινία του Μελβίλ, αν και το σινεφίλ κοινό δεν θα δυσκολευτεί να διακρίνει και επιρροές από τον μετρ του σασπένς, Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Σκηνοθεσία

Ντέιβιντ Φίντσερ

Σενάριο

Άντριου Κέβιν Γουόκερ

Παραγωγή

Σιν Τσάφιν

Ηθοποιοί

Μάικλ Φασμπέντερ, Τίλντα Σουίντον, Άρλις Χάουαρντ, Τσαρλς Παρνέλ

Μοντάζ

Κιρκ Μπάξτερ

Φωτογραφία

Έρικ Μέσερσμιντ

Μουσική

Τρεντ Ρέζνορ, Άτικους Ρος

Διάρκεια

118’

Διανομή

THE FILM GROUP

Είδος

Δράση, Περιπέτεια

Γλώσσα

Αγγλικά

Χώρα Παραγωγής

Η.Π.Α