Η ελληνική συμμετοχή “The Great Journey” κατέκτησε το 1ο Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Το 1ο Παγκόσμιο Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ 2021 (Best Documentary Feature Prize), κατέκτησε η ελληνική συμμετοχή με τίτλο “The Great Journey” στο World International Film Festival του Περισσότερα...Η ελληνική συμμετοχή “The Great Journey” κατέκτησε το 1ο Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Το Ελληνικό Σινεμά γιορτάζει την Ημέρα της Γυναίκας
Μία πρωτοβουλία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Με αφορμή την παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, τη Δευτέρα, 8 Περισσότερα...Το Ελληνικό Σινεμά γιορτάζει την Ημέρα της Γυναίκας
20 χρόνια Camera Zizanio- 10 χρόνια Mythos Project
Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και η Eυρωπαϊκή Συνάντηση Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio σας προσκαλούν στη διαδικτυακή εκδήλωση «20 χρόνια Camera Περισσότερα...20 χρόνια Camera Zizanio- 10 χρόνια Mythos Project
ΜΙΑ ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ – ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΒΗΡΟ ΜΑΝΘΟΥΛΗ
Προβολές ταινιών, παρουσίαση ανέκδοτων ντοκουμέντων και φωτογραφιών, μια συζήτηση «φίλων» με γνωστούς σκηνοθέτες και δυο βιβλία σε επανέκδοση. Ο Ροβήρος Μανθούλης αποτελεί ένα από τα Περισσότερα...ΜΙΑ ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ – ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΒΗΡΟ ΜΑΝΘΟΥΛΗ

KILLERd 1

Ήταν το 2007 όταν ο Ντέιβιντ Φίντσερ διάβασε για πρώτη φορά την μετάφραση του γαλλικού κόμικ «The  Killer». Ο σαρδόνιος πρωταγωνιστής του, η εμποτισμένη με μαύρο χιούμορ πλοκή και το αψεγάδιαστο σχέδιο ενθουσίασαν τον σκηνοθέτη, μετατρέποντας την κινηματογραφική διασκευή του κόμικ σε έμμονη ιδέα. Τελικά, η παραγωγή της ταινίας ξεκίνησε όταν ο Φίντσερ στράφηκε στον παλιό του συνεργάτη, Άντριου Κέβιν Γουόκερ, σεναριογράφο του αξέχαστου «Se7en».

Αν και το πρωτογενές υλικό είναι ιδιαίτερα πυκνό ως προς την πλοκή του, η ταινία ακολουθεί μια απλούστερη πλοκή εκδίκησης. Ωστόσο, αυτή η απλοϊκότητα κρύβει εντός της την αντίφαση ανάμεσα σε όσα σκέφτεται και όσα τελικά πράττει ο ανώνυμος εκτελεστής. «Λατρεύω την ιδέα του κώδικα των εκτελεστών», παραδέχεται ο Φίντσερ. «Από αφηγηματική σκοπιά όμως», συνεχίζει, «αυτό που ανέδειξε την ιστορία στο επόμενο απαραίτητο εγχείρημα είναι ο τόσο συγκεκριμένος τρόπος που προσέγγιζε την υποκειμενικότητα. Είσαι μέσα στο κεφάλι του τύπου». Το κοινό έχει πρόσβαση σε κάθε σκέψη του πληρωμένου δολοφόνου, χάρη στον εσωτερικό μονόλογο που διατρέχει ολόκληρη την ταινία, αλλά παράλληλα διαπιστώνει πως οι θεωρητικές απόψεις για τον κόσμο συγκρούονται με την πραγματικότητα.

Αυτή η αντίφαση ήταν που οδήγησε και τον συγγραφέα του κόμικ, Αλέξις Νόλεντ,  να αφηγηθεί την ιστορία του στο συγκεκριμένο μέσο, παρ’ ότι αρχικά το προόριζε για μυθιστόρημα. «Συνειδητοποίησα πως θα ήταν πιο ενδιαφέρον ως κόμικ. Εξαιτίας αυτής της ασυνέπειας μεταξύ των όσων διαβάζεις και βλέπεις. Βλέπεις πώς πράττει, αλλά είσαι μέσα στο κεφάλι του. Οι σκέψεις και οι πράξεις του δεν ταυτίζονται» αναφέρει ο Νόλεντ.

Βασική επιρροή τόσο για το κόμικ, όσο και για την ταινία, αποτέλεσε το φιλμ του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο», αν και το σκουφί του Φασμπέντερ είναι αισθητά πιο μπανάλ από την στιλάτη φεδόρα του Ντελόν. Ο Φίντσερ θαυμάζει την ταινία του Μελβίλ, αν και το σινεφίλ κοινό δεν θα δυσκολευτεί να διακρίνει και επιρροές από τον μετρ του σασπένς, Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Σκηνοθεσία

Ντέιβιντ Φίντσερ

Σενάριο

Άντριου Κέβιν Γουόκερ

Παραγωγή

Σιν Τσάφιν

Ηθοποιοί

Μάικλ Φασμπέντερ, Τίλντα Σουίντον, Άρλις Χάουαρντ, Τσαρλς Παρνέλ

Μοντάζ

Κιρκ Μπάξτερ

Φωτογραφία

Έρικ Μέσερσμιντ

Μουσική

Τρεντ Ρέζνορ, Άτικους Ρος

Διάρκεια

118’

Διανομή

THE FILM GROUP

Είδος

Δράση, Περιπέτεια

Γλώσσα

Αγγλικά

Χώρα Παραγωγής

Η.Π.Α