image002

O Vasil έχει πρόσφατα χάσει την επί χρόνια σύζυγό του, Valentina. Στην κηδεία της μια γειτόνισσα θα τον πλησιάσει για να του πει πως μίλησε πρόσφατα τηλεφωνικά με τη νεκρή του σύντροφο. Από εκείνη τη στιγμή ξεκινάει μια μεταφυσική αναζήτηση για να επικοινωνήσει μαζί της. Θα βρει σθεναρά απέναντί του τον γιό του, Pavel, αλλά ο ίδιος πλέον πιστεύει πως αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να κρατήσει ζωντανή την αγάπη του για την Valentina. Όσο η ιστορία ξεδιπλώνεται, τόσο το παράλογο βρίσκει τη θέση του στο δράμα.
O «Πατέρας» είναι ένα χαμηλόφωνο οικογενειακό δράμα για το πόσο δύσκολο είναι τελικά να επικοινωνήσεις με τους κοντινούς σου ανθρώπους.

Αναφορές στην ταινία
Δεν είναι πολλοί εκείνοι οι δημιουργοί που μπορούν να περηφανευτούν πως έχουν χαράξει την δική τους διακριτή και διακριτική γραμμή στην φιλμογραφική τους πορεία και δη στην αρχή της καριέρας τους.
Μετά το Μάθημα και τη Δόξα, οι Kristina Grozeva και Petar Valchanov επιστρέφουν για να  αποδείξουν πως παραδόξως, καμιά καλή πράξη δεν μένει ατιμώρητη, με το αποτέλεσμα να μοιάζει κωμικό, κάνοντας τον Πατέρα την πιο προσβάσιμη ταινία της μέχρι τώρα πορείας τους.
Φωτογράφος στο επάγγελμα, ο Pavel επιστρέφει στο πατρικό του για την κηδεία της μητέρας του, όπου και θα συναντήσει τον δύστροπο πατέρα του, με τον οποίο διατηρεί από τυπικές έως τυπικά τεταμένες σχέσεις που φτάνουν μέχρι τις πολιτικές τους αντιπαραθέσεις. Και εδώ πανέξυπνα, οι σκηνοθέτες μιλάνε για εκείνες τις σχέσεις και κυρίως τις κουβέντες ανθρώπων με έντονες προσωπικότητες, που τυγχάνει να είναι συγγενείς, αν και δεν μοιάζουν καθόλου μεταξύ τους. Κάτι το οποίο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, επιτείνεται από την απουσία της μητέρας / συζύγου, που θα λειτουργούσε σαν πυροσβεστήρας ανάμεσά τους.

Και κάπου εκεί, ένας μεταφυσικός ισχυρισμός από μια γυναίκα θα καθυστερήσει την επιστροφή του Pavel πίσω στην πόλη και θα βάλει τον Vassil σε μια περιπέτεια αναζήτησης ανορθόδοξων δραστηριοτήτων για να επικοινωνήσει με την αγαπημένη του Valentina.
Όπως πάντα, οι Grozeva και Valchanov διατηρούν χαμηλούς τόνους και μονάχα τα κοντινά πλάνα στο πρόσωπο του Pavel ανεβάζουν την ένταση του εσωτερικού χάους που ζει ο γιος της οικογένειας, η οποία μοιάζει να διαλύθηκε με τον θάνατο της μητέρας. Χωρίς ίχνος μουσικής, που θα κλιμάκωνε τα συναισθήματα, ο Krum Rodriguez, διευθυντής φωτογραφίας της ταινίας, υπογραμμίζει σε κάθε του πλάνο, τη μοναχικότητα μιας γενιάς που έμαθε να ζει και να πεθαίνει μόνη της.
Όπως ο Vassil ελπίζει για ένα θαύμα αλλά εκείνο δεν έρχεται, ο Pavel που στέκεται δίπλα στη λογική μοιάζει να έχει την καρδιά του περισσότερο ανοιχτή στα θαύματα. 
Κάτι μεταξύ σάτιρας και φάρσας, ο Πατέρας είναι ένα κωμικό μανιφέστο για εκείνες τις σχέσεις που θέλουν κόπο για να μην έχουν αγάπη.
Jessica Kiang, Variety

Εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα, ο «Πατέρας» αποτελεί μια συμπαραγωγή Βουλγαρίας και Ελλάδας και σκιαγραφεί την ιδιαίτερη σχέση αποξένωσης και επαναπροσέγγισης ενός πατέρα με τον γιο του μετά τον θάνατο της συζύγου.

 

Σκηνοθεσία: Kristina Grozeva, Petar Valchanov
Σενάριο: Kristina Grozeva, Petar Valchanov, Decho Teralezhkov
Πρωταγωνιστούν: Ivan Barnev, Ivan Savov, Tanya Shahova, Hristofor Nedkov, Margita Gosheva
Διάρκεια: 87’

27 Αυγούστου σε επιλεγμένους κινηματογράφους από το Cinobo

primi sui motori con e-max